Tak skal du ha’ – så blev man klogere

Hvem skulle tro, der var forskel på oliefiltre?
Denne blog blev i tidernes morgen lavet, så den kunne være med til at promovere kulturelle ting som teater, musik, events og lignende. Jo længere tid der går, jo mere får jeg lyst til at bruge den til at skrive om de oplevelser, der flytter noget ved humøret – altså på en eller anden måde slække på grænserne. Derfor kommer der en anden type indlæg her – hæng på for det var sørensusme en øjenåbner.

Forestil dig en person, der har en bil, kører i den, gør den rent een gang om måneden og ellers bruger den til hverdagsture til og fra arbejde. En stor del af den voksne del af Danmark falder sandsynligvis i denne kasse. Forestil dig så, at denne person skulle kunne høreeller mærke forskel på, hvilke komponenter, der sidder i den pågældende bil – I don’t think so… Det er simpelthen fåtallet af danskere, der kan forestille sig forskellen af den simple årsag, at bilen er for mange en brugsgenstand, som man plejer og passer på lige som alt andet.

Forestil dig, at du laver en slags blindtest, hvor du tager en helt almindelig dansker, og får vedkommende til at køre i en bil, hvor komponenterne bliver skiftet ud. Er der forskel? Det kan du tro. Spørger man en af supporterne på Bildeleshop.dk, så er svaret et klart “Ja”.

“For at undgå hyppige motor transmission problemer på din bil, kan du ikke hjælpe, men du kan sikkre at bilen kør på ren olie. Det kræver, at du ændre olien efter et par kilometer ifølge til producentens anbefalinger. I de fleste tilfælde du har to store muligheder. Enten du kan filtre den eksisterende olie med at placere en høj kvalitet oliefilter, eller udskifte din olie en gang i mellem. Tager du et almindeligt “noname” oliefilter” og sammenligner med Bosch 3330 Premium FILTECH olje filter, så er der kæmpe forskel. Det vil der altid være, for her er der tale om et premium-produkt fra en af de mest ansete producenter inden for bildele; Bosch.

Det skulle prøves. Efter 4 uger med et noname oliefilter, virkede det som om, at bilen langsomt blev en smule træg. Herefter var det Bosch 3330 FILTECH’s tur. Og hold fast for en omvæltning. På den tredje tur var det som om, at bilen var blevet 5 år yngre. Den virkede simpelthen mindre træg. Lyder dette som nonsens, så prøv det selv – det er mærkbart.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *